۱۳۸۸ اسفند ۸, شنبه

سخنی با امر به معروف و نهی از منکری های زرقان

سخنی با امر به معروف و نهی از منکری های زرقان

نکته اولی که باید به شما بگویم این است که خمینی در پاریس در ریر درخت  سیب در مصاحبه ای مدعی شد که در حجاب هیچ اجباری نیست. بعد هم در قبرستان تهران وعده داد که دلخوش نباشید که مسکن فقط می سازیم آب و برق را مجانی کنیم اتوبوس را مجانی می کنیم.
و اما سابقه امر به معروف و نهی از منکر:
سخنی با امر به معروف و نهی از منکری های زرقان
اولین فردی را که در زرقان دیدم فضولی یا به قول خودش امر به معروف و نهی از منکر می کرد خالق رنجبر بود که بعد از معلول شدنش سوار موتور سیکلت می شد و به دنبال جوانان راه می افتاد که ببیند آنان چه کار می کنند. از قرار معلوم یک روز هم بچه های لرا گونی بر سرش کرده بودند و او را کتک مفصلی زده بودند. سنگ  سبک تیپا می خوره.
ویدیو
در ابتدا ویدیو ممنوع بود. هر کس نوار ویدیویی داشت اگر او را دستگیر می کردند او را دادگاهی می کردند و جریمه می شد. بعد از مدتی ویدیو آزاد شد و در مساجد ویدیو کلوپ درست کردند و برخی از همان ویدیوهایی را که از مردم گرفته بودند کرایه می دادند. این خجالت آور است. برای کسانی که ویدیوهای مردم را از آنها می گرفتند البته اگر فهم داشته باشند.

گرفتن مردان زن دار و به زور به سربازی فرستادن انها:
در زمان جنگ پاسداران کسانی را که سربازی نرفته بودند دستگیر می کردند و به سربازی می فرستاندند این موضوع حتی شامل مردان زن و بچه دار نیز می شد. آنهم در زمانی که صدام می گفت گه خوردم بیایید صلح کنیم ولی همین حزب اللهی ها می گفتند می خواهیم برویم کربلا و قدس را بگیریم. بعد هم خمینی جام زهز را سز کشید.

برخورد با دختران
خانمی که در ساه زرقان  بسیار  پرنفوذ بود  دختری 14  تا 16 ساله را به درون سپاه برده بود و به سیلی زده بود که چرا با یک پسر رابطه داشته. چند سال پیش دختر ترشیده همین زن می خواست خودش را به یکی از برداران امر به معروف و نهی از منکر که نه تنها زن که عروس و داماد هم داشت قالب کند. البته این دختر حتما با آن مرد ارتباط داشت که تصمیم به ازدواج با یکدیگر گرفته بودند. من نمی توانم بگویم ارتباط لمسی بوده یا کلامی ولی اگر لمسی هم باشد با چند کلمه حلال می شود

دست زدن
بعد از دوم خرداد می گفتند دست زدن حرام است. در جلسات همین برادران مومن و مسلمان و حزب اللهی می گفتند دست نزنید حرام است. بعد از مدتی دست زدن حلال شد این آقایان هم شروع کردند به دست زدن خجالت هم نکشیدند که جوانان را از دست زدن باز می داشتند. رو که نیست سنگ پای قزوین است.

آنچه شما امر به معروف و نهی از منکر ها باید بدانید این است که زمان بسیار سریع می گذرد و ارزشها خیلی سریع عوض می شوند و شما مسول اعمال خود هستید. با یک جوانی امروز برخورد می کنید 10 سال دیگر شما موقعیت خود را از دست داده اید و او یقه شما را خواهد گرفت و از شما در باره برخوردی که با او کرده اید سوال خواهد کرد و شما خجالت خواهد کشید. شاید هم با شما برخورد کند



۱ نظر:

ناشناس گفت...

jaleb bood mano yaade dorane dabirestan zargan andakhti salhaye 60-64 bebakhshid computere man keyboard farsi nadare khastam english benvisam tarsidam begi class mizari.mohem ine ke in afrad khodeshoon az hame badtaran ama forsat nadashtan hala ke ghodrat daran khedeshoono neshoon midan.