۱۳۸۹ مرداد ۲۷, چهارشنبه

بر اساس آیات قرآن شفاعت امامان شیعه دروغی بیش نیست این هم سند

 بر اساس آیات قرآن شفاعت امامان شیعه دروغی بیش نیست این هم سند

آیات  در سوره‌ی «البقره» به شرح ذیل است:



«وَ اتَّقُوا يَوْماً لا تَجْزي نَفْسٌ عَنْ نَفْسٍ شَيْئاً وَ لا يُقْبَلُ مِنْها شَفاعَةٌ وَ لا يُؤْخَذُ مِنْها عَدْلٌ وَ لا هُمْ يُنْصَرُونَ» (48)


ترجمه: و از آن روز كه كسى به كار كسى نيايد و از او شفاعتى نپذيرند و از او عوضى نگيرند و كسان يارى نشوند بترسيد.



«وَ اتَّقُوا يَوْماً لا تَجْزي نَفْسٌ عَنْ نَفْسٍ شَيْئاً وَ لا يُقْبَلُ مِنْها عَدْلٌ وَ لا تَنْفَعُها شَفاعَةٌ وَ لا هُمْ يُنْصَرُونَ» (123)



ترجمه: و بترسيد از روزى كه هيچ نفسى جوركش نفس ديگر نمى‏شود و از هيچكس عوض پذيرفته نمى‏گردد و شفاعت سودى به حال كسى ندارد و يارى هم نمى‏شوند.



و البته به غیر از دو آیه‌ی فوق، آیات دیگری هم وجود دارد. مانند این که می‌فرماید:



« قُلْ لِلَّهِ الشَّفاعَةُ جَميعاً لَهُ مُلْكُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ ثُمَّ إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ» (الزمر -44)



ترجمه: بگو شفاعت همه‏اش از آن خداست ملك آسمان‌ها و زمين از اوست و سپس به سوى او باز مى‏گرديد.

۸ نظر:

ناشناس گفت...

خیرخواه می گوید:
برادر گرامی
شما اول باید مشخص کنید که اصل شفاعت را منکر هستید یا منحصرا آن را در صلاحیت امامان شیعه نمی دانید. بر اساس آیه مورد استناد شما (که از آن برداشت اشتباه کرده اید) باید هیچکس دارای مقام شفاعت نباشد در حالی که موضوع شفاعت حضرت رسول (ص) از مسلمات میان شیعه و سنی است. از جمله:
«و من اللیل فتهجد به نافله لک عسی ان یبعثک ربک مقاما محمودا» (اسرا/۷۹)
که اکثر مفسران آن را اشاره به اعطای مقام رفیع شفاعت به حضرت رسول (ص) در روز بازپسین می دانند.
«یومئذ لا تنفع الشفاعة الا من اذن له الرحمن و رضی له قولا» سوره طه آیه 106.
«لا تغنی شفاعتهم شیئاً الا من بعد ان یأذن الله لمن یشاء و یرضی» (سود نمی بخشد شفاعت آن ملائکه چیزی را مگر بعد از آنکه خدا اذن دهد برای کسی که بخواهد و بپسندد). سوره النجم آیه 26

و یا «من ذالذی یشفع عنده الا باذنه » چه کسی در نزد او [خداوند] شفاعت مکند مگر به اذنش. (سوره بقره، آیه 255).
و نیز در کفایة الموحدین و سایر کتب از آن حضرت روایت کرده که فرمود از برای هر پیغمبری دعای مستجابی است و من دعای خود را برای شفاعت ذخیره کرده ام.

ناشناس گفت...

سلام
این آیه هارو آقای ناشناس ذکر میکنند و شما خودتان بگویید که کجا این آیه‌ها شفاعت امامان را تصدیق می‌کند!!!: حالا گیریم کسی‌ ۲۰۰ سال پیش گتک تو خواب دیده که پدر خدا بیا مرزش میگه که حضرت ؟ اومده بخوابش میگه بی‌خیال همه شفاعت میشن ....



سوره ۱۷ : فرزندان اسرائيل
۷۹ _ در طى شب، براى ثواب بيشتر عبادت کن، تا پروردگارت تو را به مقامى محترم برساند.



سوره ۲۰ : طا ها (طه)
۱۰۵_ از تو درباره کوه ها سؤال مى کنند. بگو، "پروردگارم آنها را از بين خواهد برد."
۱۰۶_ او (پروردگا) آنها را مانند زمينى هموار، بى ثمر باقى خواهد گذاشت.


سوره ۵۳ : ستارگان (النجم)
۲۶_ حتى فرشتگان هم در آسمان اجازه شفاعت ندارند. تنها کسانى از جانب خدا مجاز هستند که بر طبق خواست او و موافقت او عمل نمايند.




۲۵۵_ خدا: جز او خداى ديگرى نيست، زنده، جاودان. هرگز لحظه اى بى خبرى يا خواب، او را فرا نمى گيرد. همه چيز در آسمان ها و همه چيز در زمين از آن اوست. چه کسى مى تواند نزد او، شفاعت کند، مگر طبق خواست او او گذشته و آينده آنها را مى داند. هيچ کس به هيچ دانشى دست نمى يابد مگر به خواست او. قلمرو او آسمان ها و زمين را در بر گرفته است و فرمانروايى بر آنها هرگز براى او دشوار نيست. او بالاترين است، عظيم.

ناشناس گفت...

همه میدانند و اگر نمیدان بدانند که افرادی که سینه برای دین چاک میکنند بجز منافع شخصی‌ خود هیچ چیز دیگری را در نظر ندارند.

دین مسئله ایست شخصی‌ به هیچ کسی‌ هم ربط ندارد که کی‌ چی‌ میپرستد. اگه کسی‌ می‌خواهد شمار به راه راست هدایت بکند و شما نمیخواید هدایت بشوید، آن شخص باید برود پی‌ کارش.....

ناشناس گفت...

چرا خدا كه لازمه خدايش آنست كه محققا بداند كه در آينده چه رخ خواهد داد در قرآنش اينهمه ضد و نقيض حرف زده كه افراد بشر را گيج كند تا برسر هم بزنند و بجايي هم نرسند و فقط تخم نفاق بكارد تا جوانه شوم دشمني بزند.آيا اين خدا ! نميدانسته كه از قرآنش اينهمه عقده هاي چركي سربسته در ميان فرق مختلف مسلمانان عفونت ميكند?شفاعت يعني پارتي بازي درعالم كبريايي ! اين چه خدايست كه توصيه و پارتي بازي بساحتش راه مييابد و بهشتش فقط و فقط مردان زنباره و شكم باره و بيكاره را خوش ميآيد!!!

ناشناس گفت...

خیرخواه می گوید:
اگر بنا به توهین و فحاشی است که از بنده و جنابعالی در این زمینه تردست تر فراوان است. اما اگر بنا بر استدلال و محاجه باشد هر طرف دلیلی اقامه می کند و عقل و وجدان داوری خواهد کرد.
با مقدمه اول دیدید که شفاعت در قرآن محال نیست بلکه موکول به اذن الهی است. پس استنادات شما به قرآن جهت رد کلی شفاعت خطا و ناشی از عدم آشنایی شما با مفاهیم قرآنی است.
اما شفاعت امامان از طرق روایی بسیار نقل شده و بحد تواتر رسیده است.
و اما اگر بحث در مبانی عقلانی شفاعت و تضاد احتمالی آن با عدل خداوند است این خود مقوله مفصل و علیحده است.

در جواب ناشناس ۲۰ آگوست ۱۲:۵۳ هم باید بگویم:
قرآن تناقض ندارد بلکه متخصص فن باید آن را تفسیر کند. مانند کتاب قانون که تفسیر آن فقط از عهده حقوقدانان مجرب و زبده بر می آید.
اختلاف فرقه های اسلامی هم یا بر سر دنیا و حکومت است که در بین مسیحیان و کمونیستها شدیدتر از این سابقه داشته و یا بتحریک دشمنان است که با فرقه سازی اتحاد مسلمانان را هدف می گیرند.
شفاعت هم لطفی است از سوی خداوند در حق بندگان بدون آنکه سرسوزنی با عدل او مغایرت داشته باشد.
ضمنا ممکن است بفرمایید بهشت ایده آل در تصور شما چگونه است؟

ناشناس گفت...

خیر خواه:
ضمنا سوره طه آیه ۱۰۹ بوده که اشتباها ۱۰۶ تایپ شده است

ناشناس گفت...

"بلكه متخصص فن بايد آنرا تفسير كند" اينحرف درمورد كلام خدا كاربردي ندارد بلكه كفر آميز هم هست.اگر بپذيريم كه كلام خدا آنقدر نامفهوم و قاصر و غير قابل درك بنده آن ! خدا هست كه " نياز " بكشيدن پاي مفسر زميني براي رفع نارسايي كلام خدا ضروريست.اما اگر فردي بدروغ ادعاي پيامبري كرد و از تراوشات مغزي خود باهدف برپايي حكومت و سروري وممر معاشي و برخورداري از مواهب طبيعي بيشتر و مال و اموال و زنان و دختران بقيمت تحميق مردمان ساده لوح با تنها زباني كه بلد بوده بيايد ديني براي مردماني كه بزبانهاي مختلف تكلم ميكنند با زور و شمشير بعوض ارايه دلايل و ومدارك زورچپان و مستولي نمايد دراينصورت كاملا ضروري خواهد بودكه مفسران متعدد باعمامه هاي بزرگ و جلادان و زندانبانهاي بيوجداني را بخدمت بگيرد و هراعتراضي را كفر و الهاد خوانده زبان درآورد و گلو ببرد.خدا اگر براستي خداباشد هرگز كلامش به مفسري نياز نميافتد و رابطه و دستگيره و شفيع و پارتي هم ندارد خودش امور خدايش را بدون آخوند وامام وپيغمبر اداره ميكند.بهشتي كه حوري وغلمان و "بكارت" و جوي روان شير وعسل دارد فقط بدرد مردان زنباره وهوسباز وكودك آزار ميخورد نه همه انسانهايكه معني يك عشق باشكوه را ميفهمند و ارزش پاسخي از اسرار جهان بوجدشان ميآورد ودانش وهنر رادرك ميكنند.

ناشناس گفت...

عرض ادب
دوست گرامی
محبت کنید و بفرمائید این ترجمه های شیوا از کیست مسلما از آقای فولادوند و خرمشاهی نیست
منت گذارید و بفرمائید
ممنون
سبز باشید وآفتابی
اما سلام