۱۳۹۰ مرداد ۶, پنجشنبه

فتوای چند تن از مراجع در بلامانع بودن نوشیدن آب در ماه رمضان

شنیده ها حاکی از آن است که چند تن از مراجع تقلید فتوی داده اند که روزه دار در صورتیکه فکر می کند نرسیدن آب به بدن او برای او مضر است و ممکن است کلیه های او مشکل پیدا کند و یا به سایر بیماری ها دچار شود می تواند در طول روز آب بنوشد.
این موضوع به خصوص برای دختران و پسران زیر 18 سال که زمان رشد خود را می گذرانند تاکید شده است
لطفا اگر کسی اطلاع بیشتری در باره این فتوی دارد  بیان نماید تا به اطلاع همگان برسانیم

۱۵ نظر:

ناشناس گفت...

شماها چه ساده هستید که هنوز عقلتان را به دست آخوندهای کلاش میدهید.

ناشناس گفت...

اگه مراجع شعور داشتند اول از همه بسیجی ها رو ممنوع میکردند که با زدن باتون و تیر و گاز اشک آور بقیه مسلمانان ایرانی رو نکشند!!! بعدشم اگه شعور داشتند, پارازیت و ممنوع میکردند که صد جور سرطان و نازایی و بیماریهای دیگه مردم رو نکشه. اصولا مسلمونها بی شعور هستند چونکه به بی شعور هایی احمق تر از خودشون اقتدا میکنن. شما هم اگه میخوای بهت صدمه ای نخوره, اسلام رو بریز بیرون بشین خودت با مغزت که خداوند بهت داده فکر کن و مطمئن باش که شعور گربه 1 ساله من از مرجع تقلید شما بیشتره چرا که میدونه که باید بخوابه و کی باید غذا و آب بخوره و اگه کار بدی بکنه, خودش میفهمه و نمیره تو یه کتاب احمقانه بخونه که اصولا کارش بد بوده یا نه!!!

ناشناس گفت...

خبر تکمیلی در همین راستا: همان مراجع مخترم گفته اند که هواداران اصلاح طلب رژیم آخوندی بدلیل داشتن طرز فکر بچگانه می توانند روزه کله گنجشکی بگیرند.

noah helga گفت...

benam khoda.dghighan matlab sahih hast .ama hazarat mifarmayand ahvat dar an hast keh nanoshand.......ama yek momen vagheei bayad aval az zolm o fesad .bi taghvaei rahanideh shodeh bashad baad tavajoh beh fermayeshat bi meghdar maraje shavand.boah

ناشناس گفت...

صرفنظر از اراجیف و دری وری هایی که یک مشت بی دین ابله نوشتند و در واقع با توهین به مسلمانان پرده از باطن فاسد خود برداشتند درحالیکه چون اینان اصل دین را قبول ندارند اصولا حق اظهار نظر درباره ی احکام دینی را هم ندارند، باید بگویم بعید میدانم چنین حکمی صادر شده باشد، اما این اصل همیشه محترم بوده که اگر روزه باعث صدمه زدن به سلامتی شخص بشود، گرفتنش جایز نیست. قاعدتا خود انسان در مورد خویش بهترین قاضی و داور است و اگر بداند که روزه او را به هلاکت و یا بیماری دچار می سازد، وظیفه دارد که از آن پرهیز کند. به هر حال چاره ی کار آسان است و با ارسال یک ای میل به مرجع مورد نظرتان می توانید از ایشان استفتاء کنید. خدا نگهدارتان

ناشناس گفت...

آقایی که ما ها رو بی دین ابله خطاب میکنی: یعنی ایمان داشتن به چند هزار امامزاده و پول ریختن واسه اونها ابلهانه نیست؟ مالوندن و دعا کردن برای سنگ بت پرستی و ابلهانه نیست؟ صدمه زدن به خود با سینه زنی و زنجیر و قمه (کسخلانه)!!! نیست؟ سفره ابلفضل گرفتن و گریه زاری و توسل به ابالفضل که حتی اما و معصوم هم نبوده!( اونهایی که معصوم بودم چه گهی بودن که این چی باشه) کفر و ابلهانه نیست؟ سرتونو کردین عین کبک تو برف, خر پیشتون پروفسوره از بس که احمقید اونوقت بی دین ها رو ابله مینامید! شعور خر مش قاسم تو داهات آب و اجدادی ما بیشتر از شما میرسه چرا که میدونه از وقتی انقلاب اسلامی شده بهش کمتر یونجه میرسه و تورم رو درک میکنه! الاغ: اگه مراجع شعور داشتند تجاوز به مسلمونها رو که فقط میخواستن حقشونو از ظالم زمان بگیرند رو محکوم میکردند که نکردند!

ناشناس گفت...

در ضمن هر خری میدونه که نیاشامیدن آب به آدم در دراز مدت صدمه میزنه! در ضمن در طول روز چیچ چیز نخوردن بعد شب موقع خواب مثل دو تا گاو خوردن و بعدشم خوابیدن هم به آدم صدمه میزنه! خیلی هم صدمه میزنه! طرف ممکنه همون موقع سکته نکنه و یا کلیه اش همون لحظه دیالیزی نشده اما بالاخره میشه!! آخه الاغ! مگه میشه آدم تو گرمای 50 درجه آب نخوره و به بدن صدمه ای نخوره؟ فردا طرف سکته میزنه اونوقتشم تاز چی کار میکنه؟ به جای رفتن پیش متخصص میره سفره ابوالفضل میندازه و ضریح میبنده! بعدشم میگه که خدا میخواد منو امتحان کنه! دیگه نمیدونه که خود خرش این بلا رو سر خودش آورده! اونهایی هم که باید درمانش میکردند که یا با خاطر همچین الاغهایی از کشور فرار کردن و رفتن کفار رو درمان میکنن!!! یا تو زندان بهشون نوشابه از در عقب داده میشه که دیگه نگن کشور مسلمون هم مریض داره ( منظورم به اون دو تا برادر متخصص ایدز هستش که چونکه اومدن ایران که کمک کنن و به عمق فاجعه پی بردن, انداختنشون تو زندان که آب خنک بخورن)

ناشناس گفت...

گرچه معتقدم جواب ابلهان خاموشی است، اما به مصداق کم کردن روی بچه پروهایی که فیس روشنفکری میزنن و پهن هم بارشون کنی زیاده میگم که توی عین نجاست میتونی روزه نگیری و مثل گاو (بلانسبت گاو) هر گهی دوست داری نشخوار کنی، اما کار روز گیرها به تو بی شتر بی پالون مربوط نمیشه، بنابراین بهتره گه خودتو بخوری و دماغتو تو کار بزرگترا دراز نکنی. هر موقع از ولدچموش ها نظر خواستند تو هم خودتو قاطی کن ولی تا اون موقع خفه بمیری بهتره تا اینکه نطق بزنی. مرتیکه ی الدنگ من درست 33 سال پیش تو همین روزها شروع به روزه گرفتن کردم و الان هم میگیرم تا چشمت کور بشه و دندتم نرم. عوضی لاشخور که قورباغه هم از تو بیشتر حالیشه، من ندیدم که هیچیک از کسانی که روزه می گیرند بخاطر چند ساعت آب نخوردن مشکل پیدا کنند و خودم هم تابحال به لطف خدا دچار مشکلی از این بابت نشده ام، بلکه اتفاقا طاقتم بسیار زیاد شده و در مواقع غیر ماه رمضان باکمترین غذا و آبی میسازم. مردکی که گاو مشد حسن باید بهت درس بده، روزه باعث پاکسازی بدن از چربی های اضافی میشه و این چربی ها وقتی آب به بدن نمی رسه تبدیل به آب میشن. کره الاغ کدخدا اگه ذره ای شعور در تو سراغ داشتم بهث ثابت میکردم به نفعت نیست که دائم سرت تو آخور باشه، گرچه تو غیر از آخور و لمباندن به چیز دیگری فکر نمی کنی. اینکه مثل خودت باهات حرف زدم بخاطر اینه که اولا تو یا امثال تو شروع کردید (به شهادت کامنت های بالا) و دیگه اینکه زر زر اضافیت نکنه یه وقت این توهم رو برات پیش بیاره که خیلی پرفیسوری! بلکه به اندازه ی یک طویله شاه عباسی خر تشریف داری و الاغ هم ریق رحمت رو سر میکشی و می ترکی. ان آقا، گرچه عادت داری ولی بهتره دیگه گه اضافه میل نکنی وگرنه بیشتر از اینا بارت می کنمف بنابراین در گاله رو ببند و هوا رو به گند نکش.

Zede akhond گفت...

چرا ما ایرانیان بجای فحش دادن علمی سوال نمکنیم چرا میانگین سنی در سوئد که روزه نمگیرند ۸۰ ساله ولی در ایران ۶۲ساله یا در سعودی ۶۴. مراجع در کدام آزمایشگاه به این نظرات علمی پی میبرند؟ با ۲ سال تحصیل در مدرسه فیضیه و خواندن حلیتهالمتقین که نمیشه نظریه علمی داد. در اسلام چیز قابل دفاعی وجود نداره این رژیم هم که اخلاق و کلا تابوی دین ستیزی در جامعه از بین برد. هر خری میدونه که اگه چند کیلومتر از مدار زمین بره بیرون دچار بی وزنی میشه ولی محمد با یک الاغ بنام براق رفت معراج به همین کشکی.

ناشناس گفت...

خیلی علمی صحبت کردی، مراقب خودت باش که هم چشم نخوری و هم ناسا ندزدتت. دانشمند میانگین سنی سوئدی ها چه ربطی به روزه گرفتن یا نگرفتن داره؟ تو میتونی ثابت کنی که همون سوئدی اگه بجای عرق خوردن روزه بگیره عمرش کاهش پیدا می کنه یااینکه عکس اینه و به عمرش افزوده می شه؟ سوئدی ها و اصولا اروپایی ها پایه ها و المان های ی اولیه ی طول عمر که عبارت از هوای سالم، زندگی به دور از دغدغه و با آرامش و آب سالم و گواراست رو دارند که مردم بینوای ما در ایران از اینها محرومند و هرچی میگذره محروم تر هم میشند. همین اروپایی ها اگه فقط عرق خوری هاشون رو کنار بذارن، راحت تا بالای صد هم زندگی می کنند. در ضمن کسی که لاف علمی صحبت کردن میزنه آخرش نمیگه که: «هر خری میدونه که ...» مگه اینکه دوست داشته باشه خودش رو هم اینطوری خطاب کنند و مثلا بهش پاسخ بدن هر خری میدونه که معجزه یعنی یک امر غیر عادی و اعجاز آور، بنابراین، اگه پیغمبر اسلام ص با سفینه به معراج و یا آسمان رفته بود که هنری نبود و اصولا گفتن نداشت.

ناشناس گفت...

خاک برسرتو و اوون انترای سبک مغزتون-برید با چماق و زور حرفاتونو بزنید به کرسی بنشونید و آدم بکشید برید تجاوزتونو بکنید برید...

ناشناس گفت...

خاک برسرتو و اوون انترای سبک مغزتون-برید با چماق و زور حرفاتونو بزنید به کرسی بنشونید و آدم بکشید برید تجاوزتونو بکنید برید...

ناشناس گفت...

I am a physician nephrologist kidney specialist) working in one of London hospitals. I don’t see any problem for healthy people to do Fasting (roozeh. There are several good studies showing that Roozseh can help the immune system, and I have patients who are Muslims and have diabetic nephropathy. They do fasting despite my recommendation however; I have not seen deterioration of their kidney functions following them in the last a few years. They feel psychologically better. Unfortunately some people who have little knowledge about science and medicine saying more than their knowledge and don’t respect other people beliefs. I have not seen any European intellectuals to give so many offensives to other people beliefs. You are the same as TALEBAN and HEZBOLLAIEHEY khoskmaghs. I am sure you even don’t have a diploma and no good education. You are worse than TALIBAN although you don’t have any beliefs and religion.
Be Respectful to others and their beliefs. You deserve all responses received from the unknown religious person.
.

ناشناس گفت...

بنابراین، اگه پیغمبر اسلام ص با سفینه به معراج و یا آسمان رفته بود که هنری نبود و اصولا گفتن نداشت. HAAHAA , Pas ba olagh rfat vali in olagh bayd ye moslamon mesle to basheh.
Shoma moslamona Irano dadid daste Khomeinye gorbegor shodeh hala ham vel nemikonid. Baba ma age eslam nakhahim bayd che kasi ro bebinim. Berid sare ghabre on bachebazha suneh bezanid.

ناشناس گفت...

چشت کور دندت نرم تحصیلات عالیه دارم و این تو و امثال تواند که حقتونه کسانی مثل طالبان ازتون سواری بگیرند.خاک بر سر چلمنگت