۱۳۸۹ مرداد ۸, جمعه

نرسیدن آب به بدن و مرگ دائمی برخی سلولهای مغزی از مضرات روزه

  بزرگترین ایراد روزه دینی نرسیدن آب به بدن است که بزرگترین خیانت در حق بدن محسوب می گردد. بی آبی بدن حتی میتواند باعث از بین رفتن همیشگی تعدادی از سلولهای مغز شود. از آن که بگذریم به هم ریختن سیستم متابولیسم بدن انسان است. بدن انسان در شرایط عادی توانایی کم غذایی یا به غذایی برای مدت طولانی را دارد. این توانایی بشر در دوران تکامل شکل گرفته. نوع غذا خوردن انسان اولیه خیلی مقطعی و با هجم زیاد بوده. روزی شکار بوده و ان روز غذا زیاد بوده و روزهای طولانی نبود شکار باعث شده که بدن انسان بتواند از ذخیره غذایی که به شکل چربی در بدن انباشته میشده استفاده کند..

۲۹ نظر:

ناشناس گفت...

با عرض سلام
اگر امکان داره منبعی که ازش استفاده کردین رو ذکر کننین.

ناشناس گفت...

خوب روزه نگیر

ناشناس گفت...

سلام
من یک متخصص مغز و اعصابم وساکن خارج از کشورم .این حرف کاملا بی پایه و اساسه.من خودم علاوه بر ماه رمضان,در طول سال هم روزه میگیرم و به همه دوستداران پروردگار هم توصیه میکنم که تقویت کننده ارادست و هم فوایدجدی برای بدن داره.البته شروع به روزه در سنین پایین تر,و در طول سال,هم موثر تره و هم مفید تر.
ارادتمند

اميرعلی گفت...

اين آقاي ناشناس مثلاً مغز و اعصاب رو ببين كه افتاده به دروغگويی، واقعاً كه!
تعصب كور چه كارها كه نمی‌كنه

ناشناس گفت...

جناب قشنگ
این روزه که شما زور میزنی واسش ,ماله اسلام بیچاره نیست که .میخوای با این اراجیف اسلام و خراب کنی
این ایین روزه از قرنها قبل میلاد وجود داشته پسرم

ناشناس گفت...

manbaetun khodetunin baraye in khabar?!

ناشناس گفت...

روزه رو همه ادیان داشتن
منم یه پزشکم - علم پزشکی اونو تائید و حتی باعث تخلیه مرکز قلنج مرکز همه سموم میدونه
دوما اسلام طوری تعیبه درست شده که خودش از خودش دفاع و صیانت میکنه نیازی به دفاع کردن دیگران داره
سوما از همه ادیان قوی تره که لابد این همه هجمه وارد میشه بهش

علی گفت...

سلام
لطفا این مقاله را که با دلایل و منابع علمی فواید روزه را تشریح کرده است مطالعه کنید. http://www.geocities.co.jp/Beautycare-Venus/2032/english/paper.html

در ضمن اگر یک جستجوی ساده در سایت http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed در مورد روزه بکنید. مقاله های معتبری در مورد فواید و مضرات روزه بدست خواهید آورد. این وبسایت مربوط به کتابخانه ملی پزشکی آمریکا است که تمام تحقیقات معتبر مربوط به پزشکی و زیست شناسی در آن گرد آوری شده است.

ناشناس گفت...

مطمئنا آقایون به اصلاح پزشکی که اینجا نظر دادن پزشک نیستند. درضمن پرهیز با روزه متفاوت و در دیگر ادیان در بعضی از ماها مثلا گوشت مصرف نمی کنند یا کمتر. در علم همیشه از پرهیز به خوبی و از پرخوری به بدی یاد شده است. پزشکان برای درمان بعضی از بیماریها پرهیز از بعضی مواد رو البته با جایگزینی موادی بهتر توصیه میکنند ولی پزشکی که بگه هیچی نخور حتی آب یه احمق به تمام معناست.

ناشناس گفت...

ba arze salam, dostane mohtaram in ra bedanid ke roze ghatan baraye badan zarar darad be khosos baraye kolie, yeki az dostan goft ghabl az eslamam roze bode ama aya in dalil mishe ke chize khobi bashe, be ghole niche god is dead

ناشناس گفت...

با با مملکت رو داره اب می بره 1 عده متخصص مخابرات شدن دنبال سیگنال فارسی 1 الانم که همه دکتر ومتخصص شدن در باره اسلام نظر می دن خیلی ببخشید ها به ماها چی ربطی داره اونی که اعتقاد داره می گیره اونی هم که نداره خودش بهانشو داره نگیره

ناشناس گفت...

سلام من یک فوق متخصص مغزو اعصاب و داخلی و فلب و ژنتیک و سایر اعضا و جوارح در مرکز اصلی خارجم. یعنی خود خود حارج. اینجا ما با 200 تا متخصص خارجی دبگه که حتی آمریکایی و آلمانی هم توشون بودن تحقیق کردیم دیدیم روزه سرطان و ایدزو هپاتیت و ام اس رو درمون میکنه به شرطی که برای دختر از 9 سالگی و برای پسر از 15 سالگی شروع بشه. بعد این تحقیقات خود متخصصای آمریکایی مسلمون شیعه اثنی اشعری شدند. ما پروژه های تحقیقات دیگه هم داریم در باره معجزات ختنه، قمه زدن ، فواید زیارت قبور متبرکه مخصوصا بوسیدن ضریح مطهر ائمه اطهار و امامزاده ها در تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش خطر حمله های قلبی در صورت ورود به خلا با پای راست . الحمدالله با پیشرفت علم روز به روز پرده از حکمت احکام و فرامین اسلام برداشته میشه البته برای کسانی که متفکرون هستند.

ناشناس گفت...

اسلام هر حکمی داره، اساسش علمی است. و اگه ما چیزی در مورد علت اونا نمیدونیم، ناشی از جهالت خودمونه.
روزه هم یکی از بهترین احکام اسلام است که هم فواید اون از لحاظ جسمی ثابت شده است و هم منافع روحیش. کسی هم که باهاش مخالفت کنه، از نادانی خودشه که در این مورد مطالعه نمیکنه. اگه یه مطلب ارائه شده در مورد مضرات روزه وجود داشته باشه، چند برابر اون مقاله و پژوهش است که منافع اون رو ثابت میکنه

ناشناس گفت...

بهتره تو و امثال تو که عقلتان به این چیزها قد نمیده از این هذیانگوییها پرهیز کنید.با این کار فقط ارز خود میبری و زحمت ما میداری.من پنجاه سال از عمرم میگذره و از روزه گرفتن جز سلامتی چیزی عایدم نشده.این رو هم بدون که من در دمای 50درجه اهواز روزی 16-17 ساعت روزه میگرفتم.اگر با دین اسلام مشکل داری ،که داری از راه دیگه وارد شو،هر چند چیزی برای گفتن نداری فقط میتونی عقده هات رو خالی کنی.همین.

ناشناس گفت...

کاش مردم ما این اعتقادات عصر عرب رو دور میرختن و به فرهنگ و اصل ایرانی‌ خودشون بر میگشتن. بعضی‌ از افکار کورکورانه و اعتقادی انسانها ناشی‌ از نا‌ آگاهی‌ (علم و تاریخ) است. اون افراد با خدا هم که اسم خودشونو دکتر گذاشتن و تلاش دارن از اعتقاداتشون دفاع کنن تو اینترنت فراونن. چند ماه گذشته مجلهٔ "نیو ساینس" یا دانش نو مقاله‌ای مونتشر کرد درمورد اینکه غذای خوب و منظم و ورزش میتونه ۲۰ تا ۳۰ درصد توانی‌ مغزو بالا ببره. اگر روزه فوایدی آنچنان خوبی‌ داشت که بعضی‌ها میگن تمام ورزشکاران دنیا اونو جیگزینه روش غذایی شون میکردن.

با تحمیل کردن روزه به فرزندانتون تا زیر سنّ ۲۵ میتونید بزرگترین ظلم رو در حقشون وارد کنید، چون هنوز مغز و بدن در حال رشد. هیچ چیز بدتر از کمبود آب (دی هادرشن) و پروتئین برای بدن انسان نیست. افراد چاق می‌تونن از روزه یا کمخوری (نه کمبود آب) استفادهای ببرن!

ناشناس گفت...

یه لبخند که به یه کودک خردسال زده میشه شرف داره به سالها نماز که خیرش به هیچکی نمیرسه . یه لقمه غذا دادن به یه بچه ی گرسنه هم شرف داره به هزاران سال روزه که بازم خیرش به کسی نمیرسه. خدا نیازمند این کارای شما نیست. به آدما کمک کنید. به ادما احترام بذارید آآآآدم باشید. کورش کبیر گفته : دست هایی که کمک میکنند از لب هایی که دعا میکنند مقدس ترند.

عادل گفت...

این دوست ناشناس اگه واقعاً متخصص مغز و اعصابه و ساکن خارج از ایران؛ چه جوری وقت داره که این وبلاگ رو بخونه و دونه دونه نظرات رو جواب بده و بعد چند ساعت دوباره بیاد جوابیه نظرش رو جواب بده و ... من فکر میکنم ایشون شغل شریفی در همین کشور خودمون دارند و بابت این کامنتها حقوق مکفی هم دریافت میکنند ....

دبیر زیست شناسی گفت...

روزه فایده دارد چون:
اسلام گفته.
ادیان وایین های دیگرگفته اند.
پزشکان گفته اند.
دستگاه گوارش استراحت می کند.
و ...
ایا واقعا می توان یک دلیل علمی یا به صورت منطقی یک فایده ان را بیان کرد؟ مسلما نه.
تمام موارد بالا کوچک ترین توجیهی برای فرد منطقی ایجاد نمی کند.

ناشناس گفت...

يكي از مشكلات حاصله بيولوژيكي در وجود انسان ، ظهور و حركت فزاينده سموم متابوليكي است كه به مرور موجب مسموم شدن بافتها و اندام آدمي مي گردد. سموم متابوليك كه نقش تعيين كننده اي در شيوع بيماري دارند ، اكثراً از متابوليسم پروتئين پديد مي آيند . اما متابوليسم كربوهيدراتها چون اسيد لاكتيك ، نيز اين سموم را توليد مي كنند . اين مواد بايد به روش طبيعي دفع شوند ، كه يكي از عمده ترين روشهاي طبيعي دفع اين مواد زايد ، روزه داري مي باشد .

ناشناس گفت...

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري المحيط، چربي هاي بدن كه كلسترول هم شامل آن مي شود در ماه هاي قبل از ماه رمضان افزايش مي يابد و روزه گرفتن در اين ماه بهترين راه از بين بردن انهاست.
دكتر طارق بحيري، استاد امراض داخلي در دانشگاه قصر العيني مصر در اين باره گفت: روزه گرفتن موجب تحريك دستگاه هاي داخلي بدن مي شود، بصورتي كه سلول هاي ضعيف بدن در اثر مقاومت در برابر با گرسنگي قوي شده و سلول هاي بيماري زا نيز در طول مدت روزه داري از بين رفته و سلول هاي جديد و سالم جاي انها را مي گيرد.
وي يكي ديگر از فوايد روزه گرفتن را پيشگيري از ايجاد كيست هاي داخلي و تومورهاي سرطاني ذكر كرد. علاوه بر اين روزه داري موجب كاهش ميزان قند خون به پايين ترين ميانگين آن مي شود و در صورتي كه افراد چاق تمايل به كاهش وزن داشته باشند مي توانند با رعايت اعتدال در زمان خوردن افطار، وزن خود را كاهش دهند.
وي همچنين روزه داري را براي رفع بيماري هاي پوستي مفيد دانست و دليل آن را كاهش ميزان مايعات در خون و پوست ذكر كرد و روزه داري باعث افزايش ايمني در برابر ميكروب ها مي شود.

ناشناس گفت...

مگر همین پایگاه خبری المحیط ازین مزخرفات منتشر کنه. احتمالا اینم از کشفیات او زوج دانشجوی دانشگاهای الزهرا و امام صادقه که ژن بی حجابی را کشف کرده بودند. "چربي هاي بدن كه كلسترول هم شامل آن مي شود در ماه هاي قبل از ماه رمضان افزايش مي يابد" یعنی کلسترول می دونه که کی ماه رمضانه افزایش پیدا میکنه!!! "سلول هاي ضعيف بدن در اثر مقاومت در برابر با گرسنگي قوي شده و سلول هاي بيماري زا نيز در طول مدت روزه داري از بين رفته و سلول هاي جديد و سالم جاي انها را مي گيرد"! سلول بیماری زا چه صیغه ایه؟ سلول ضعیف چیه؟ بعد چرا باید سلول ضعیف به فرض که شما تعریفش بفرمایید با گشنگی و تشنگی قوی بشه؟ واقعا آدم بخواد به زور حرف علمی بزنه حرفهاش تبدیل به جوک میشه. شاشیدم تو دانشگاهی که به این طارق بحیری که معلوم نیست مال کدوم قبرستونیه دکترا داده. شمایی هم که این رو کپی پیست کردی خوانندگان وبلاگها رو با اون آدمهایی که پای منبر آخوندا میشینن با دهن باز و چشمهای گرد هر مزحرفی و بدون فکر قبول میکنند اشتباه گرفتی

ناشناس گفت...

خاک بر سر هر چی دینه. هر کی میخواد روزه بگیره، بگیره! شاید زودتر نفله شه راحت شیم. مزخرف

ناشناس گفت...

چند سوال از مذهبیون -اگر روزه برای فایده بدنی ان واجب شده چرا بجای ان ورزش واجب نشده که فواید ان بیشتر از گرسنگیست - اگر برای عبادت واجبه باید پرسید خدا چه نیازی به گرسنگی ادمها داره؟ اگر برای صرفه جویی و تعادل در مصرفه چرا مواد غذایی در این ماه گرانتر میشه که علت ان تقاضاو مصرف بیشتره اگر....

ناشناس گفت...

be dustane ruze gir tosiye mikonam baraye salamatiye shosh hayeshan ham az nafas keshidan khoddari konand ta shosh hayeshan esterahat konad

ناشناس گفت...

از مسلمان انتظار نداشته باشید که دروغ نگه ، اولآ آن دکتری که بگوید روزه بگیر و آب هم نخور آن دکتر نیست یک احمق بیشعور است که مدرکش را مثل دکتر احمدی نژاد گرفته ولی در اینکه مسلمان دروغ میگوید ایرادی نگیرید چون اساس دین اسلام روی دروغ بنا شده به دروغ در اسلام تقیه میگویند خود محمد پیغمبر اسلام هزاران دروغ در قرآن گفته بطول مثال یک جا میگویند یهودی ها و اهل کتاب با مسلمانها برابر هستند چون خدای واحد دارند در جای دیگر میگوید مسلمانها باید همان ها را گردن زنند . یک جا میگوید در دین اجبار نیست و جای دیگر میگوید غیر از اسلام پذیرفته نیست، خود را منتصب به خدایی میکند که نمیداند زمین دور خوشید میچرخد و بار ها در قر آن گفته که خورشید و ماه دور زمین میچرخند ، یک جا میگه زمین را در دو روز خلق کرد و جای دیگر در شش روز در حالیکه روز و شب وقتی معنی پیدا میکند زمین باشد وقتی زمینی وجود نداشت جه روز و شبی؟ این آقایان دکتر ها هنوز نمیدانند دانستن اینکه روزه برای انسان مفیده و یا مضره احتیاج به متخض مغز و اعصاب ندارد بلکه تمام دکتر های عمومی هم این را باید بدانند . باید گفت گه بر گور پدر و مادر هر که دروغ میگوید و تقیه میکند و بشاش به آن دینی که دروغ را یکی از ارکان اصلی خود قرار داده است.

ناشناس گفت...

برادر و برادر زاده من هر دو در ماه رمضان دچار زخم معده شدند و هر دو تحت عمل جراهی قرار گرفتند گور پدر دروغگو

ناشناس گفت...

من که یه چن سالیه به هر کی میرسم میگم عذر شرعی دارم و اگه طرف بپرسه چیه ، میگم روزه نمیگیرم واسه اینکه گشنه ام میشه
طبیعت (که محمد و خدای اون هیچکاره اش هم نیستن!) بدن طوریه که شما وقتی مشکلی پیش میاد آلارم میزنه و وقتی گرسنه میشید یعنی بایستی خوراک خورد و وقتی تشنه هستید ، نوشیدنی
به همین سادگی

Amir گفت...

من پزشک نیستم. زیست شناسی خوندم و میخوام در مورد این پست و نظرهاش چند نکته عرض کنم؛
1. روزه و یا هر نوع بهم ریختگی و خروج از روند منطقی دریافت خوراک و آب مطمئناً مفید نیست و بر خلاف تصور خیلی ها باعث چاقی بیشتر، مشکلات کبدی و صفرا و قلب میشه. به خصوص آب نخوردن به شدت مایه آزار بدن است!
2. نویسنده این مطلب با این روش نگارش و بدون سواد و اطلاع کافی نباید چیزی بنویسه که نتونه پاسخگو باشه.
3."اسلام هر حکمی داره، اساسش علمی است. و اگه ما چیزی در مورد علت اونا نمیدونیم، ناشی از جهالت خودمونه." این یکی از اون حرفهای مزخرفه مفتیه که باید صاحب همچین فکری رو مفصل برد و دور دنیا گردوند ونشونش داد که مثلاً گوساله 50 برابر خوک انگل ها و بیماری های مشترک با انسان داره! اسلام هیچ مبنای علمی نداره، دینتون رو اینجوری به زور قالب نکنین به اهلم علم!

سیامک گفت...

لازم نیست کسی رو دور دنیا گردوند. الان دیگه عصر دهکده جهانی اطلاعات است و با یه سیر کوچیک تو همین اینترنت میشه خیلی اطلاعات بدست اورد. پس ادعای اهل علم بودن نکنید. درضمن بحث تعداد انگل و بیماری مشترک نیست. بلکه بحث خطرناک بودن مطرحه انگلی مثل بالانتی دیوم balantidium ویا کرم تری شینوز trichinose که تو گوشت خوک است،صد برابر انگلی مثل کرو کدوی گاوی خطرناکتره.