۱۳۸۹ تیر ۱۴, دوشنبه

مدیر کل زیست استان فارس از پارک حفاظت شده بمو می گوید

پارک ملی بمو علاوه بر این که توانایی جذب طبیعت­گردان و ایجاد درآمد دارد می­تواند به عنوان یک مرکز تحقیقاتی و برخوردار از نظر تنوع زیستی به منظور بهره­گیری در پزشکی و استفاده­های درمانی مطرح باشد.

ابراهیمی کارنامی تأکید کرد: پارک ملی بمو در مجاورت شهر شیرازبخش زرقان از حدود 40 سال قبل تاکنون مورد حفاظت قرار گرفته و در حال حاضر از لحاظ تنوع زیستی در رده پارک­های تراز اول کشور و حتی جهان قرار دارد. این پارک با داشتن مناظر طبیعی بی­نظیر و توانش مطالعاتی پژوهشی و تفرجی بسیار بالا و موقعیت مکانی بسیار مناسب در مسیر (تخت­ جمشید) از موقعیت ممتازی جهت توسعه صنعت اکوتوریسم برخوردار است و این صنعت می ­تواند با توجه به ارزآوری و سود مناسب نقشی عمده در بهبود شرایط اقتصادی و معیشت جوامع محلی ایفا نماید.

وی اظهار داشت: پارک ملی بمو با طبیعتی زیبا و بکر، تپه ­های پوشیده از گل­های پامچال و لاله­ های بهاری، در دل کوه­های عظیم زاگرس با تنوع گیاهی و جانوری بی­نظیر، قنات­های پرآب، چشمه­سارهای فراوان، آهوان زیبا، پرندگان و گله­های قوچ و میش می­تواند جایگاهی مناسب برای حضور هزاران طبیعت­گرد، محقق و علاقمند به طبیعت باشد.

وی افزود: با توجه به وجود این توانش در پارک ملی بمو می­توان آن را به یک مرکز جذب اکوتوریست و ایجاد درآمد جهت رشد و توسعه استان مطرح کنیم، ایجاد قطب طبیعت­گردی در پارک ملی بمو علاوه بر جذب طبیعت­گران و توسعه صنعت جهانگردی در استان می­تواند تأثیر بسزایی در توسعه اقتصادی استان داشته و زمینه مناسب جهت ایجاد اشتغال جوانان و جلوگیری از هدر رفتن توانش­های جوانان در این خطه باشد

هیچ نظری موجود نیست: