۱۳۸۹ خرداد ۳۰, یکشنبه

وضعیت نا بسامان اقتصاد کشور. برای راه اندازی دو دامداری مدیر جهاد کشاورزی شیراز به زرقان می آید

زرقان فارس یکی از قطب های تولید شیر و گوشت در استان است. تعدادی از ساکنان این شهر به شغل تولید گوشت و پرورش شیر اشتغال دارند. احداث واحدهای تولیدی بین دو تا 5000 متر مربعی امری عادی در بین فعالان این تولید بوده. اما اکنون وضع اقتصاد کشور و تولید آنقدر وخیم است که راه اندازی دو واحد تولیدی یک کار اقتصادی بزرگ محسوب شده و در مراسم راه اندازی آن ریس جهاد کشاورزی شیراز، زرقان، تعدادی کارشناس کشاورزی و امام جمعه شرکت کرده. این امر سندی است بر ضعف اقتصادی دولت محمود شیاد
بهره­برداری از دو واحد گاوداری در بخش زرقان

در هفته جهاد کشاورزی و با حضور حجت­الاسلام موحدی امام جمعه زرقان، مدیر و کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان شیراز و بخش زرقان، مسئولین ادارات بخش و گروهی از روستاییان، واحد گوساله پرواری صنعتی 100 رأسی «کشاورز» در روستای حسین­آباد این بخش در زمینی به مساحت 5 هزار مترمربع به بهره­برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز، این واحد تولیدی با ظرفیت واقعی 200 رأس در هر دوره میزان 60 تن گوشت تولیدی به بازار مصرف ارائه می­دهد، کل هزینه تأسیسات این طرح 160 میلیون تومان بوده که از مبلغ 150 میلیون تومان تسهیلات استفاده شده است.

همچنین با حضور امام جمعه زرقان، مدیر جهاد کشاورزی شیراز و هیأت همراه، واحد گاوداری صنعتی شیری 50 رأسی در روستای آق­جلو، به مساحت 5 هزار مترمربع گشایش یافت.

با راه­اندازی این طرح سالانه بیش از 300 تن شیر، 10 تن گوشت و 15 رأس تلیسه مازاد به تولیدات دامی افزوده گردید، جهت راه­اندازی این طرح میزان 305 میلیون تومان هزینه تأسیسات تخصیص یافته که مبلغ 190 میلیون از محل تسهیلات تأمین شده است.

هیچ نظری موجود نیست: