۱۳۸۹ تیر ۹, چهارشنبه

ایرانیان در بهشت و جهنم

بهشت و جهنم دو جایگاه ساختگی و سرکاری برای دکانداران ادیان است. در باره این دو مکان داستان ها افسانه های جوک ها و متلک های زیادی گفته شده. این هم یکی دیگر
جبرئيل ميره پيش خدا گلايه ميکنه



ميگن يه روز جبرئيل ميره پيش خدا گلايه ميکنه که: آخه خدا، اين چه وضعيه آخه؟ ما يک مشت ايرونی داريم توی بهشت که فکر ميکنن اومدن خونه باباشون! به جای لباس و ردای سفيد، همه شون لباس های مارک دار و آنچنانی ميخوان! بجای پابرهنه راه رفتن کفش آديداس پاشون ميکنن. هيچ کدومشون از بالهاشون استفاده نميکنن، ميگن بدون 'بنز' و 'ب ام و' نميرن! اون بوق و کرنای اصرافيل هم گم شده... يکی ازش قرض گرفت و رفت ديگه خبری نشد!



آقا من خسته شدم از بس جلوی دروازه بهشت رو جارو زدم... امروز تميز ميکنم، فردا دوباره پر از پوست تخمه و پسته و هسته هندونه و پوست خربزه است! من حتی ديدم بعضيهاشون کاسبی هم ميکنن و حلقه های تقدس بالای سرشون رو به بقيه ميفروشن. چند تاشون کوپون جعلی بهشت درست کردن و به ساکنين بخت برگشته جهنم ميفروشن. چندتاشون دلالی باز کردن و معاملات املاک شمال بهشت ميکنن.



اتحاديه غلمان ها امضاء جمع کرده که اعضا نميخوان به ديدن زنان ايرانی برن چون اونقدر آرايش کردن و اسپری مو سرشون زدن که هاله تقدسشون اتصالی کرده و فيوزش سوخته در ضمن خانمهای ايرونی از غلمانها مهريه ميخوان.



هفته پيش هم چند ميليون نفر تو چلوکبابی ايرانيها مسموم شدن و دوباره مردن. چند پزشک ايرونی به حوری ها بند کردن که الا و بلا بياييد دماغتونو عمل کنيم.

خدا ميگه: ای جبرئيل! ايرانيان هم مثل بقيه، آفریده های من هستند و بهشت به همه انسان ها تعلق داره. برو يک زنگی به شيطون بزن تا بفهمی درد سر واقعی يعنی چی!!!
جبرئيل ميره زنگ ميزنه به جناب شيطان... دو سه بار ميره روی پيام گير تا بالاخره شيطان نفس نفس زنان جواب ميده: جهنم، بخش ايرانيان بفرماييد؟جبرئيل ميگه: آقا سرت خيلی شلوغه انگار؟ شيطان آهی ميکشه و ميگه: نگو که دلم خونه... اين ايرونيها اشک منو در آوردن به خدا! ميخوام خودمو بازنشست کنم.



شب و روز برام نگذاشتن! تا صورتم رو ميکنم اين طرف، اون طرف يه آتيشی به پا ميکنن!



تا دو ماه پيش که اينجا هر روز چهارشنبه سوری بود و آتيش بازی!... حالا هم که... ای داد!!! آقا نکن! بهت ميگم نکن!!!



جبرئيل جان، من برم .... اينها دارن آتيش جهنم رو خاموش ميکنن که جاش کولر گازی نصب کنن...



يک عده شون بازار سياه مواد سوختی بخصوص بنزين براه انداختن.



چند تا پزشک ايرونی در جهنم بيمارستان سوانح سوختگی باز کردن و براش تبليغ ميکنن و اين شديدا ممنوعه.



چندتاشون دفتر ويزای مهاجرت به بهشت باز کردن و ارواح مردمو خر ميکنن. بليت جعلی يکطرفه بهشت هم ميفروشن.



يک سری شون وکيل شدن و تبليغ ميکنن که ميتونن پيش نکير و منکر برای جهنمی ها تقاضای تجديد نظر بدن.



چند تاشون که روی زمين مهندس بودن ميگن پل صراط ايراد فنی داشته که اونا افتادن تو جهنم. دارن امضا جمع ميکنن که پل بايد پهن تر بشه.



هرروز هزاران ايرونی زنگ ميزنن به اطلاعات و تلفن آتش نشانی جهنم رو ميخوان



الان مراجعه داشتم ميگفت ما کاغذ نسوز ميخواهيم که روزنامه اپوزيسيون بيرون بديم.
ببخش! من برم، بعدا صحبت ميکنيم... چند تا ايرونی دارن کوپون جعلی کولر گازی و يخچال ميفروشن... برم يه چماقی بچرخونم

۱۳۸۹ تیر ۶, یکشنبه

۱۳۸۹ تیر ۴, جمعه

۱۳۸۹ تیر ۲, چهارشنبه

آقای کدیور ما بچه انقلابیم

آقای کدیدور شما به عنوان یک آخوند با تجربیات فراوان در حوزه علمیه به خوبی می دانید که کسی نمی تواند قزوینی ها را گول بزند زیرا آنان در قزوین در بچگی به اندازه کافی فریب خورده اند و کاملا آبدیده شده اند. آقای کدیور ما هم بچه انقلابیم از انقلابیون به اندازه کافی گول خورده ایم دیگر گول نخواهیم خورد. پس یادت باشد حواست را هم جمع کن هم غزه هم لبنان را ما نگفتیم. نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران. اله رفتی فسه نکنه نییه بییه.

ایران آزاد - بهرنگ میری

در سرزمینی که خورشید آن نا پیداست، ما در پی عدالتیم
همه در بندند، آزادی ایران را بخواه
همه در بندند
آزادی ایران را بخواه
پس بگذار آزاد باشند
پس بگذار رها باشند
این پیام ماست
آزادی ایران فردا
مردم در تکاپو و خانواده ها گریانند
جوانان، خواهران و برادران ما به سوی مرگ روانند
گرچه سخت است آنه به راستی شهیدند
جان بر کف اند
آری ندا در آرامش آرمیده
در جنگند برای صلح و آزادی بیان
این است نیاز آنها
عقب نشینی هرگز
هر کس که هستی
کنار نکش هرگز
پیام دموکراسی ما را وسعت بخش
اریکه قدرت نابود باد
اصل پیام این است
پس ایران آزاد را فریاد بزن پیام این است
آنها شمردند همه آرا را که البته آن دروغ بود
رهایش نکن
دیگر باورش نداریم

واکنش آنها را بنگر
گروه گروه می کشند
آشکارا بر تمامی گروه ها حمله می کنند
مردم من دلیرند
آنها نمی هراسند
زوال سیستم خواست مردم است
اگر ما بشنویم آنرا
همه هر روز از خیابانها تا قله ها فریاد می زنند
به مانند رستم دستان صبورانه منتظرند
به مانند تیر آرش در هر سویی روانند
هر چه بود این سی ساله آینده در گرو امروز است
اریکه قدرت نابود باد اصل کلام این است


جنبش سبز در حال پالایش ناراستی هاست آقای کدیور شما هم پالایش شدید

می توانیم دروغ ستیزی را مهمترین مشخصه جنبش سبز ایران بنامیم.این جنبش در مبارزه با قشری درغگو به سرکردگی محمود شیاد و به فرماندهی علی خامنه ای پرداخت و تا کنون هم بسیار خوب پیش رفته. در این جنبش دروغ و دروغگویان جایی ندارند. فرصت طلبان که اساس کارشان دروغگویی و نان به نرخ روز خوردن است از این جنبش سریع پالایش می شوند. آری کدیور هم پالایش شد. کدیور در جنبش سبز کاملا بی اعتبار است و کل اعتبار خود را با یک دروغ از دست داد. آنچه بیش از پیش برای جنبش روشن تر می شود سخن مهدی کروبی است که گفت مردم رهبران اصلی جنبش هستند. نکته دیگری که در مصاحبه کدیور با صدای آمریکا که به دروغ گفت مردم شعار میدادند هم غزه هم لبنان روشن شد شعر سعدی بود: پرتو نیکان نگیرد هر که بنیادش بد است. تربیت نا اهل را چون گردوکان برگنبد است. آری کدیور که در زمانهای نه چندان دور در رکاب این نظام خون آشام بوده پرتو نیکان نخواهد گرفت.

۱۳۸۹ تیر ۱, سه‌شنبه

تکلیف ما را روشن کنید: اسلام مربوط به 1400 سال پیش است یا اکنون

تکلیف ما را روشن کنید: اسلام مربوط به 1400 سال پیش است یا اکنون 


وقتی از ازدواج محمد (ص) و عایشه دز سن شش سالگی و همبستر شدن آن حضرت با ایشان در سن 9 سالگی ایراد گرفته می شود که همنستری با دختر 9 ساله کاری غیر انسانی است متعصبان مسلمان فریاد می زنند که رشد دختران در شبه جزیره عربستان زیاد بوده و دختر 9 ساله اندازه کافی بزرگ بوده که از سکس لذت ببرد. یعنی دختر 9 ساله عربستان در 1400 سال پیش بسیار تنومند تر بوده. (البته این حرف از اساس غلط است علم ثابت کرده رشد بسر امروز بیشتر از گذشته است) پس این قوانین به درد عربستان 1400 سال پیش می خورده نه ایران امروز. اگر رشد دختران در عربسان بیشتر از امروز ایران بوده چرا روزه بر دختر مسلمان ایرنی امروز با اندامی بسیار ضعیف تر و نحیف تر از دختر 9 ساله عربستان در 1400 سال پیش واجب است؟ پس قبول کنید این دستور به درد 1400 سال پیش عربستان می خورد نه ایران امروز. وقتی هم می گوییم دختر 9 ساله نباید روزه برود می گویند دستور اسلام است. این غیر انسانی است که دختر خردسال ضعیف ایرانی را مجبور کنیم روزه بگیرد. یا قبول کنید که 1400 سال پیش که محمد با عایشه ازدواج کرده کاری غیر انسانی انجام داده یا قبول کنید دختر 9 ساله بالغ نمی شود. یک نکته دیگر اینکه اگر بر فرض محال دختری در سن 9 سالگی بالغ جسمی شد آیا بالغ فکری هم شده؟ البته خیر.

شرعی است انسانی نیست. بین شرع و انسانیت کدام یک بالاتر است

در جامعه ما که یک جامعه اسلامی است گاه حرکاتی از مسلمانان می بینیم که بسیار غیر انسانی است و ما را به تعجب وا می دارد که اینان که اینگونه دم از دین می زنند چرا چنین کارهای ناشایستی انجام می دهند. مشکل اینجاست که ما نمی دانیم بسیار از کارهای غیر انسانی در شرع مجاز است یا دستور شرع است. به عنوان مثال حمله به دیگر کشورها برای مسلمان کردن آن کشتن مردان و تجاوز به زنان آنان در صورتیکه مسلمان نشوند این کار غیر انسانی است ولی دستور شرع است. ازدواج یک مرد شصت ساله با یک دختر نه ساله غیر انسانی است ولی شرعی است. شلاق زدن کسی که شراب نوشیده غیر انسانی است ولی شرعی است. شلاق زدن دختر و پسری که با هم ارتباط دارند شرعی است ولی غیر انسانی است. وادار کردن دختر نه ساله به روزه گرفتن دستور شرع است ولی غیر انسانی است. تجاوز به دختران باکره قبل از اعدام شرعی است ولی غیر انسانی است. امر به معروف و نهی از منکر که بسیجیان انجام می دهند شرعی است ولی انسانی نیست امروز باید تصمیم بگیریم بین شرع و انسانیت یکی را انتخاب کنیم.


سورهُ انفال آيه 12: و ياد آر اي رسول آنگاه كه پروردگار تو به فرشتگان وحي كرد. كه من با شمايم. موُمنان را ثابت قدم بداريد. كه همانا من ترسي در دل كافران مي افكنم تا گردنهايشان را بزنيد و همهُ انگشتانشان را قطع كنيد.







در اينجا به صورت آشكار مي بينيد كه قرآن به وضوح به مسلمانان مي گويد? كساني را كه به باورهاي اسلامي نرسيده اند? با مرگ همراه با شكنجه بكشيد.







سورهُ البينه آيه6: محققا" آنان كه از اهل كتاب كافر شدند همراه با مشركان همه در آتش دوزخند. و در آن هميشه معذبند. و آنها به حقيقت بدترين خلقند.







با توجه به آيه بالا شما به وضوح مي بينيد كه مطابق گفتار محمد خدا محل مخصوصي را براي غير مسلمانان در نظر گرفته است .آري جهنم!







سورهُ توبه آيه 15: پس چون ماههاي حرام به سر آمد آنگاه مشركان را هر جا يافتيد به قتل رسانيد. و آنها را دستگير و محاصره كنيد . و هر سو در كمين آنها باشيد. چنانچه توبه كردند و نماز به پاي داشتند و زكات دادند پس از آنها دست بداريد. كه خدا آمرزنده و مهربان است.







اين آيه به ما مي گويد كه مسلمانان آزادند كه غير مسلمانان را با زور و اعمال خشونت به اسلام برگردانند. و اگر موفق نشدند مجازند كه آنها را بكشند.







توبه آيه 73: اي پيامبر با كافران و منافقان جهاد و مبارزه كن. و بر آنها سخت گير. منزل و ماُواي آنها جهنم است كه بسيار منزلگه بدي است.







سورهُ الحاقه آيه 30-37: او را بگيريد و به غل و زنجير بكشيد. تا بازش در دوزخ بيفكنيد. و آنگاه به زنجيري كه طولش 70 ذراع است دركشيد. كه او به خداي بزرگ ايمان نياورده. و هرگز مستمندي را با رغبت به سفرهُ طعام خويش نخوانده. بدين سبب امروز هيچ خويشاوند و دوستداري كه در اينجا به فريادش رسد ندارد و طعامي غير از غسلين(چرك و پليدي دوزخيان) نصيبش نيست. و كسي جز اهل دوزخ اين طعام را نمي خورد.







در اينجا ما توصيفي از چگونگي مجازات غير مسلمانان دريافت كرديم. امروزه در كشورهاي اسلامي از اينگونه مجازاتها عملا" استفاده مي كنند.







سوره الدخان آيه 50-43:







همانا درخت زقوم جهنم قوت و غذاي بد كاران است كه آن غذاها در شكمشان چون مس در آتش گداخته مي جوشد. آنسان كه آب بر روي آتش جوشان است. خطاب قهر مي رسد كه بدكاران را بگيريد و به ميان دوزخ افكنيد. پس از آن آب جوشان بر سرش فرو ريزيد و به او بگوييد(به استهزا) عذاب دوزخ را بكش كه تو عزيز و گرامي هستي اين همان عذابي است كه از آن در شك بودي







سورهُ ماده گوساله(بقره) آيه 191: آنها را در هر جا يافتيد بكشيد







سورهُ توبه آيه 123: اي اهل ايمان از كافران هر كه به شما نزديكتر است شروع به جهاد كنيد. بايد كفار در شما درشتي و نيرومندي و قوت و پايداري حس كنند و بدانيد كه خدا هميشه يار پرهيزكاران است.







سورهُ نسا آيه 144: اي اهل ايمان مبادا كافران را به دوستي گرفته و موُمنان را رها كنيد. آيا مي خواهيد خدا را بر خود حجتي آشكار قرار دهيد؟







اين آيه ما را به اين حقيقت رهنمون مي سازد كه يك مسلمان هرگز نمي تواند با يك غير مسلمان دوست شود در غير اين صورت ? آن مسلمان مرتكب اشتباهي فاحش شده است.







سورهُ توبه آيه 29: اي اهل ايمان با هر كه از اهل كتاب كه ايمان به خدا و روز قيامت نياورده و آنچه را كه خدا و رسولش حرام كرده حرام نمي دانند .و به دين حق نمي گروند ? قتال و كارزار كنيد. تا آنگاه با ذلت و تواضع به اسلام جزيه دهند
 
سوره مائده آیه 33

إِنَّمَا جَزَاء الَّذِينَ يُحَارِبُونَ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَيَسْعَوْنَ فِي الأَرْضِ فَسَادًا أَن يُقَتَّلُواْ أَوْ يُصَلَّبُواْ أَوْ تُقَطَّعَ أَيْدِيهِمْ وَأَرْجُلُهُم مِّنْ خِلافٍ أَوْ يُنفَوْاْ مِنَ الأَرْضِ ذَلِكَ لَهُمْ خِزْيٌ فِي الدُّنْيَا وَلَهُمْ فِي الآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ.

سزاى كسانى كه با [دوستداران] خدا و پيامبر او مى‏جنگند و در زمين به فساد مى‏كوشند جز اين نيست كه كشته شوند يا بر دار آويخته گردند يا دست و پايشان در خلاف جهت‏ يكديگر بريده شود يا از آن سرزمين تبعيد گردند اين رسوايى آنان در دنياست و در آخرت عذابى بزرگ خواهند داشت.

۱۳۸۹ خرداد ۳۰, یکشنبه

وضعیت نا بسامان اقتصاد کشور. برای راه اندازی دو دامداری مدیر جهاد کشاورزی شیراز به زرقان می آید

زرقان فارس یکی از قطب های تولید شیر و گوشت در استان است. تعدادی از ساکنان این شهر به شغل تولید گوشت و پرورش شیر اشتغال دارند. احداث واحدهای تولیدی بین دو تا 5000 متر مربعی امری عادی در بین فعالان این تولید بوده. اما اکنون وضع اقتصاد کشور و تولید آنقدر وخیم است که راه اندازی دو واحد تولیدی یک کار اقتصادی بزرگ محسوب شده و در مراسم راه اندازی آن ریس جهاد کشاورزی شیراز، زرقان، تعدادی کارشناس کشاورزی و امام جمعه شرکت کرده. این امر سندی است بر ضعف اقتصادی دولت محمود شیاد
بهره­برداری از دو واحد گاوداری در بخش زرقان

در هفته جهاد کشاورزی و با حضور حجت­الاسلام موحدی امام جمعه زرقان، مدیر و کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان شیراز و بخش زرقان، مسئولین ادارات بخش و گروهی از روستاییان، واحد گوساله پرواری صنعتی 100 رأسی «کشاورز» در روستای حسین­آباد این بخش در زمینی به مساحت 5 هزار مترمربع به بهره­برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز، این واحد تولیدی با ظرفیت واقعی 200 رأس در هر دوره میزان 60 تن گوشت تولیدی به بازار مصرف ارائه می­دهد، کل هزینه تأسیسات این طرح 160 میلیون تومان بوده که از مبلغ 150 میلیون تومان تسهیلات استفاده شده است.

همچنین با حضور امام جمعه زرقان، مدیر جهاد کشاورزی شیراز و هیأت همراه، واحد گاوداری صنعتی شیری 50 رأسی در روستای آق­جلو، به مساحت 5 هزار مترمربع گشایش یافت.

با راه­اندازی این طرح سالانه بیش از 300 تن شیر، 10 تن گوشت و 15 رأس تلیسه مازاد به تولیدات دامی افزوده گردید، جهت راه­اندازی این طرح میزان 305 میلیون تومان هزینه تأسیسات تخصیص یافته که مبلغ 190 میلیون از محل تسهیلات تأمین شده است.

آياتي از قرآن کریم:

آياتي از قرآن کریم:



سورهُ انفال آيه 12: و ياد آر اي رسول آنگاه كه پروردگار تو به فرشتگان وحي كرد. كه من با شمايم. موُمنان را ثابت قدم بداريد. كه همانا من ترسي در دل كافران مي افكنم تا گردنهايشان را بزنيد و همهُ انگشتانشان را قطع كنيد.



در اينجا به صورت آشكار مي بينيد كه قرآن به وضوح به مسلمانان مي گويد? كساني را كه به باورهاي اسلامي نرسيده اند? با مرگ همراه با شكنجه بكشيد.



سورهُ البينه آيه6: محققا" آنان كه از اهل كتاب كافر شدند همراه با مشركان همه در آتش دوزخند. و در آن هميشه معذبند. و آنها به حقيقت بدترين خلقند.



با توجه به آيه بالا شما به وضوح مي بينيد كه مطابق گفتار محمد خدا محل مخصوصي را براي غير مسلمانان در نظر گرفته است .آري جهنم!



سورهُ توبه آيه 15: پس چون ماههاي حرام به سر آمد آنگاه مشركان را هر جا يافتيد به قتل رسانيد. و آنها را دستگير و محاصره كنيد . و هر سو در كمين آنها باشيد. چنانچه توبه كردند و نماز به پاي داشتند و زكات دادند پس از آنها دست بداريد. كه خدا آمرزنده و مهربان است.



اين آيه به ما مي گويد كه مسلمانان آزادند كه غير مسلمانان را با زور و اعمال خشونت به اسلام برگردانند. و اگر موفق نشدند مجازند كه آنها را بكشند.



توبه آيه 73: اي پيامبر با كافران و منافقان جهاد و مبارزه كن. و بر آنها سخت گير. منزل و ماُواي آنها جهنم است كه بسيار منزلگه بدي است.



سورهُ الحاقه آيه 30-37: او را بگيريد و به غل و زنجير بكشيد. تا بازش در دوزخ بيفكنيد. و آنگاه به زنجيري كه طولش 70 ذراع است دركشيد. كه او به خداي بزرگ ايمان نياورده. و هرگز مستمندي را با رغبت به سفرهُ طعام خويش نخوانده. بدين سبب امروز هيچ خويشاوند و دوستداري كه در اينجا به فريادش رسد ندارد و طعامي غير از غسلين(چرك و پليدي دوزخيان) نصيبش نيست. و كسي جز اهل دوزخ اين طعام را نمي خورد.



در اينجا ما توصيفي از چگونگي مجازات غير مسلمانان دريافت كرديم. امروزه در كشورهاي اسلامي از اينگونه مجازاتها عملا" استفاده مي كنند.



سوره الدخان آيه 50-43:



همانا درخت زقوم جهنم قوت و غذاي بد كاران است كه آن غذاها در شكمشان چون مس در آتش گداخته مي جوشد. آنسان كه آب بر روي آتش جوشان است. خطاب قهر مي رسد كه بدكاران را بگيريد و به ميان دوزخ افكنيد. پس از آن آب جوشان بر سرش فرو ريزيد و به او بگوييد(به استهزا) عذاب دوزخ را بكش كه تو عزيز و گرامي هستي اين همان عذابي است كه از آن در شك بودي



سورهُ ماده گوساله(بقره) آيه 191: آنها را در هر جا يافتيد بكشيد



سورهُ توبه آيه 123: اي اهل ايمان از كافران هر كه به شما نزديكتر است شروع به جهاد كنيد. بايد كفار در شما درشتي و نيرومندي و قوت و پايداري حس كنند و بدانيد كه خدا هميشه يار پرهيزكاران است.



سورهُ نسا آيه 144: اي اهل ايمان مبادا كافران را به دوستي گرفته و موُمنان را رها كنيد. آيا مي خواهيد خدا را بر خود حجتي آشكار قرار دهيد؟



اين آيه ما را به اين حقيقت رهنمون مي سازد كه يك مسلمان هرگز نمي تواند با يك غير مسلمان دوست شود در غير اين صورت ? آن مسلمان مرتكب اشتباهي فاحش شده است.



سورهُ توبه آيه 29: اي اهل ايمان با هر كه از اهل كتاب كه ايمان به خدا و روز قيامت نياورده و آنچه را كه خدا و رسولش حرام كرده حرام نمي دانند .و به دين حق نمي گروند ? قتال و كارزار كنيد. تا آنگاه با ذلت و تواضع به اسلام جزيه دهند.



آقای مهاجرانی مردم بزرگتر و بالغ تر شده اند

جناب آقای عطا الله مهاجرانی حضرت عالی از یک نکته بسیار مهم غافل مانده اید. مردم ایران نسبت به سی سال پیش بزرگتر و بالغ تر شده اند.
شما به دلیل حضورتان در لندن پایتخت دوم آخوندهای جهان از اندیشه سخنان و گفتار مردم کوچه و بازار ایران بی اطلاعید. شما فکر می کنید مردم ایران هنوز همان مردم سی سال پیش هستند که وقتی برای دانشجویان و تحصیلکردگانشان قرآن می خواندید  و تفسیر می کردید با دهانی باز به شما نگاه می کردند : آوه این فردچه با سواد است!! نه جناب مهاجرانی در طول ده سال گذشه مردم ایران علاوه بر سخنان شما سخنان فرود فولادوند بهرام مشیری رضا فاضلی مسعود انصاری و پری صفاری  را شنیده اند و کتابهای شجاع الدین شفا را خوانده اند صادق هدایت علی شریعتی را کنار زده و به نویسنده محبوب نسل اندیشمند ایران تبدیل شده. امروز اکثر نسل اندیشمند ایران می داند که قرآن سراسر خرافه است و کتابی است
که کاربرد حمله و جنایت و تجاوز دارد.
سورهُ توبه آيه 15: پس چون ماههاي حرام به سر آمد آنگاه مشركان را هر جا يافتيد به قتل رسانيد. و آنها را دستگير و محاصره كنيد . و هر سو در كمين آنها باشيد. چنانچه توبه كردند و نماز به پاي داشتند و زكات دادند پس از آنها دست بداريد. كه خدا آمرزنده و مهربان است.

شما در مقاله خود پیرامون تقابل نوه خمینی با پسر خامنه ای برای رهبری آینده ایران از قرآن مثال آوردی:
یوسف سر بر دامان پدر خفته بود. نگاه یعقوب به سیمای زیبا و درخشنده یوسف بود با خود می گفت: آیا ماه و آفتاب از پسر من زیباترند؟ یوسف خواب می دید که ماه و آفتاب و یازده ستاره در برابر او سجده می کردند
افراد بسیاری با خواندن هیمن جمله به دانش پایین شما پی خواهند برد که هنوز پایه و اساس گفتار شما این کتاب است که شامل خرافات و دستور جنگ و قتال است.
پس یادت باشد مردم بزرگ شده اند و دیگر تفسیر و مثالهای شما از قرآن برای آنان بی اعتبار و بی معنی است.

۱۳۸۹ خرداد ۲۹, شنبه

آیا ساحت این آقایان واقعا مقدس است؟

در چند روز گذشته مطالب زیادی منتشر شده از اینکه گروهی ارازل اوباش ریشی و عمامه ای به دفتر آیات عظام حمله کرده و به ساحت مقدس آنان توهین کرده اند. ولی به راستی آیا ساحت این آقایان مقدس است؟ ببینیم کار این آقایان چیست: مهمترین کار این آقایان تبلیغ اسلام است و یکی از مهمتریندستورات اسلام روزه است. این آقایان که ساحتشان مقدس خوانده می شود روزه را بر دختر 9 ساله واجب می دانند و بدین ترتیب دختر را تحت فشار و شکنجه جسمی یا روحی روزه قرار می دهند. اگر دختر 9 ساله روزه بگیرد شکنجه جسمی شده اگر روزه نگیرد تحت شکنجه روحی قرار دارد که الله در جهنم او را خواهد سوزاند. به راستی آیا ساحت کسانی که وظیفه اشان شکنجه جسمی و روحی دیگران است مقدس است؟ البته خیر.

۱۳۸۹ خرداد ۲۸, جمعه

آقای بالاترین تکلیف من با این گروه سانسورچی چیست؟

جناب حضرت بالاترین در این سایت گروهی وجود دارد که اقدام به جذف لینکهایی می کند که به مذاقش خوش نمی آید. وقتی حدود دو هفته پیش گزارش وجود این گروه را ارسال کردم لینک مرا حذف کردند. دوباره فرستادم دوباره حذف کردند. بعد هم شما حساب مرا به مدت یک هفته به اتهام ارسال لینک مجدد بر علیه کاربران بالاترین مسدود کردید. دیروز دوباره یکی از لینکهای مرا با منفی غیر قانونی حذف کردند. موضوع این لینک که اصل حذف شده صحبتی بود با عطا الله مهاجرانی که در بخش سیاست قرار گرفته بود و اکثر منفی های این گروه بخش نامناسب بود. تا کی ما باید شاهد حذف لینکهایمان توسط این گره مورد حمایت شما باشیم؟ این هم مطلب حذف شده:

مکتب داری یا مقبره داری

عطا الله مهاجراني





کاملا آشکار است که سید حسن خمینی در رویارویی طاقت سوز میان استبداد و عدالت در سوی عدالت ایستاده است. در میان مردم و سرکوب مردم هم در جانب مردم قرار دارد. از نگاه حاکمیت اونه تنها بی بصیرت است بلکه فریب خورده است و دیگر نوه امام خمینی محسوب نمی شود. بلکه سید حسن مصطفوی است. حتی سایت الف، دکتراحمد توکلی که گاه می کوشد جانب انصاف نگاه دارد و در برابر بی رسمی ها و دروغ شعله ای برافروزد، در مقاله ای از عنوان مصطفوی استفاده کرده است و پس از ۱۴ خرداد هم رسما به شبکه تخریب وجهه و شخصیت سید حسن خمینی پیوست.



به گمانم سید حسن خمینی دست به انتخاب بزرگی زده است. بین مقبره داری و مکتب داری، خویش را وارث و نگهبان مکتب امام خمینی می داند. مکتبی که امروزه از دو سو در معرض تهدید ست. مکتبی که نیازمند تبیین تازه ای است.



تازگی کتابی با عنوان ده مقاله نوشته سید حسن خمینی توسط انتشارات اطلاعات منتشر شده است. مقالات فقهی و اصولی و فلسفی ایشان. دقت نظر سید حسن خمینی در این مقالات با توجه به جوانی او بسیار شایسته توجه است. یادمان باشد سید مجتبی حسینی خامنه ای که سه سال از سید حسن بزرگترست تا کنون نه حرفی زده و نه مقاله ای منتشر کرده و نه کتابی از او چاپ شده است ، تا بتوان در باره دانش و بینش او داوری کرد.



انتخاب سید حسن با رنج های بسیاری روبروست ! در تفسیر پر نکته ی ابن عجیبه « البحر المدید » دیدم.



یوسف سر بر دامان پدر خفته بود. نگاه یعقوب به سیمای زیبا و درخشنده یوسف بود با خود می گفت: آیا ماه و آفتاب از پسر من زیباترند؟ یوسف خواب می دید که ماه و آفتاب و یازده ستاره در برابر او سجده می کردند.



از خواب بیدار شد رویایش را برای پدرش تعریف کرد. چشمان یعقوب سرشار از اشک شد. گفت پسرم این رویای تو تا تحققش رنج ها و محنت های بسیاری را به همراه دارد.



مقبره داری که رنج و محنتی ندارد. اگر هم حکومت لازم دید خود راسا وارد عمل می شود و حتی اداره مرقد و مراسم را هم به دست نیروهای نظامی و امنیتی می سپرد. همان اتفاقی که در ۱۴ خرداد افتاد. مکتبداری آمیخته با رنج و ابتلا است. آیا امام خمینی می دانست که بر سر فرزندان و خانواده و نیز هاشمی رفسنجانی چه خواهد گذشت؟ وقتی هاشمی رفسنجانی از شدت افترا ها یی که نسبت به مرحوم شهید بهشتی شایع شده بود، با امام خمینی سخن گفته بود ، امام خمینی در چشمان هاشمی نگریسته بود و گفته بود: مظلومیت تو بیشتر خواهد بود!



در وصیت نامه امام خمینی از رنج خانواده خود سخن گفته است. رنجی که یک بار تبدیل به توفانی از درد شد و قلب آیه الله توسلی در هنگام سخن گفتن در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام ایستاد و تاوان آن خون تا قیامت ماند ...



راه سید حسن خمینی راهی است که از میان مردم و متن مردم می گذرد. او ظرفیت سخنگویی از سوی مردم و توانایی مکتبداری امام خمینی را به شایستگی دارد. همین بازداشتن او از سخن گفتن در روز ۱۴ خرداد، از هزار سخنی گویا ترست.



.تعبیری که درنامه آیه الله محمدی گیلانی آمده است. تعبیری بود که خواب را ازچشم ستاد تبلیغات کودتا ربوده است





ایشان از سید حسن خمینی به عنوان« خلف صالح و امید آینده بیت خمینی کبیر»نام بردند. همین عنوان و اشاره به آینده بسنده بود تا کیهان، صحیفه شریعتمداریه ولایت، ایشان را فاقد درک و تشخیص معرفی کند.



در بلوای قم لبه تیز حمله و تهدید و ناسزای سرکرده جمعیت یاران و فداییان ولایت، در باره سید حسن خمینی بود. سخنران از تعطیل دفتر سید حسن و جلو گیری از تدریس ایشان در حوزه قم سخن گفت.





او با کدام پشت گرمی چنین سخنان درشتی بر زبان آورد و حتی به صراحت گفت: ماموران دادسرا و اطلاعات و حوزه باید از تدریس ایشان جلوگیری کنند. و گرنه ما خود جلوگیری خواهیم کرد. او با کدام پشتوانه سخن می گفت؟



ایشان جا را بر چه کسی تنگ کرده اند؟ تمام ماجرا همین است، حضور سید حسن خمینی باطل السحر کدام خوابی است که برای ملت ایران دیده اند؟



سید حسن خمینی خط مشی درست و دقیقی را برگزیده است. تقویت بنیان علمی و حوزوی خویش، تبحر در فقه و اصول و نیز فلسفه و عرفان و از سوی دیگر با مردم بودن و دغدغه مردم را داشتن

۱۳۸۹ خرداد ۲۷, پنجشنبه

ازدواج محمد و عایشه

دو ویدیو پیرامون ازدواج محمد وعایشه

در ویدیوی اول شیخ عرب که کارشناس ازدواج در سرزمین عربستان است در باره ازدواج در اسلام می گوید.
ایشان می فرمایند که ازدواج محمد و عایشه الگوی ازدواج برای مسلمانان است.
رسول الله را عایشه ام المومنین در سن شش سالگی به عقد خود در آوردند و در 9 سالگی به ایشان دخول نمودند. یعنی همبستر شدند
عبدالعلی بازرگان روشنفکر و دانشمند اسلامی  می گوید زمانی که این ازدواج صورت گرفت پیامبر اسلام هیچگونه توانایی جنسی نداشتند.
به نظر من در مورد سخنان شیخ عرب قابل اعتماد تر است زیرا ایشان هم با فیزیک اعراب آشنا هستند هم با فرهنگ اعراب. ولی روشنفکر و دانشمند  اسلامی جناب آقای بازرگان به هیچیک از اینها به اندازه آن شیخ عرب آشنایی ندارند.
اینجا دو سوال باید از روشنفکر و دانشمند اسلامی جناب آقای عبدالعی بازرگان پرسید
الف: شما از کجا می دانید پیامبر اسلام (ص) در آن زمان توانایی جنسی نداشتند
ب: به فرض اینکه سخن شما صحیح باشد آیا ازدواج مردی که توانایی جنسی ندارد با یک دختر نوجوان که بعد جوان و بالغ می شود و نیاز شهوانی خواهد داشت کار پسندیده ای ست؟ به نظر من خیر. پاسخ روشنفکر و دانشمند اسلامی آقای عبدالعی بازرگان را نمی دانم


تکلیف ما را روشن کنید: اسلام مربوط به 1400 سال پیش است یا اکنون

وقتی از ازدواج محمد (ص) و عایشه دز سن شش سالگی و همبستر شدن آن حضرت با ایشان در سن 9 سالگی ایراد گرفته می شود که همنستری با دختر 9 ساله کاری غیر انسانی است متعصبان مسلمان فریاد می زنند که رشد دختران در شبه جزیره عربستان زیاد بوده و دختر 9 ساله اندازه کافی بزرگ بوده که از سکس لذت ببرد. یعنی دختر 9 ساله عربستان در 1400 سال پیش بسیار تنومند تر بوده. (البته این حرف از اساس غلط است علم ثابت کرده رشد بسر امروز بیشتر از گذشته است) پس این قوانین به درد عربستان 1400 سال پیش می خورده نه ایران امروز. اگر رشد دختران در عربسان بیشتر از امروز ایران بوده چرا روزه بر دختر مسلمان ایرنی امروز با اندامی بسیار ضعیف تر و نحیف تر از دختر 9 ساله عربستان در 1400 سال پیش واجب است؟ وقتی هم می گوییم دختر 9 ساله نباید روزه برود می گویند دستور اسلام است. این غیر انسانی است که دختر خردسال ضعیف ایرانی را مجبور کنیم روزه بگیرد. یا قبول کنید که 1400 سال پیش که محمد با عایشه ازدواج کرده کاری غیر انسانی انجام داده یا قبول کنید دختر 9 ساله بالغ نمی شود. یک نکته دیگر اینکه اگر بر فرض محال دختری در سن 9 سالگی بالغ جسمی شد آیا بالغ فکری هم شده؟ البته خیر.

۱۳۸۹ خرداد ۲۵, سه‌شنبه

ازدواج خرکی

شگفتی فوتبال در برابر ریاضیات به زانو درخواهد آمد؟





شگفتی فوتبال در برابر ریاضیات به زانو درخواهد آمد؟

دانش - استاد اقتصاد دانشگاه سلفورد بر اساس 9هزار بازی بین‌المللی طی هشت سال گذشته و شبیه‌سازی یکصدهزار بازی جام امسال، اسپانیا را قهرمان جام امسال معرفی کرده است.

آیا می‌دانید ریاضی‌دانان چطور به چنین پیش‌بینی‌هایی می‌رسند؟ گزارش امروز خبرآنلاین را در این موضوع بخوانید.



بهنوش خرم‌روز: پیش‌بینی نتایج بازی‌های فوتبال روز به روز بیشتر به فضاهای علمی راه پیدا می‌کند. از مطالعه طراحی محل قرار گرفتن بازیکنان و نحوه تاثیر آن بر نتیجه گرفته تا آثار اقتصادی نتایج بازی‌ها. اما ادعای این که می‌توان نتایج بازی‌های فوتبال را پیش‌بینی کرد، بیش از اندازه اغراق‌آمیز است. اما آیا پیش‌بینی‌های دانشگاهی نیز به اندازه ادعاهای جادوگران و طالع‌بینان بی‌اعتبار است؟



بیشترین مدل‌های مربوط به پیش‌بینی فوتبال در علوم دانشگاهی، مدل‌هایی هستند که کارامدی بازارهای شرط‌بندی را می‌سنجند. فرضیه بازارهای کارامد یکی از اصول نظریه‌های اقتصادی است که می‌گوید یک سرمایه‌گذار نباید بتواند به طور مداوم بیش‌تر از میزان متوسط، بازگشت پول داشته باشد. اما اگر بتوان نتیجه بازی را پیش‌بینی کرد، افراد می‌توانند نه تنها بیشتر از متوسط،‌ بلکه حتی بیشتر از کل سرمایه خود بازگشت پول داشته باشند و این امر فرضیه بازارهای کارامد را نقض خواهد کرد. اما طبیعت مدل‌ها این است که به ندرت واقعیت را تمام و کمال منعکس می‌نمایند.



بازار پررونق فوتبال

شاید بتوان گفت بهترین و کارامدترین مدل‌ها در اطلاعات مربوط به صنعت شرط‌بندی پیدا می‌شوند. بهترین حالت برای یک دلال این است که بر مبنای بیشترین احتمال برد، مساوی یا باخت، برای سرمایه‌گذاری روی نتیجه بازی مشاوره بدهد. در غیر این‌صورت فرد ضرر زیادی را متحمل خواهد شد.



با توجه به پول فراوانی که در این بازار رد و بدل می‌شود، طبیعی است که مردم به هر روشی متوصل شوند تا بتوانند روی چیزی سرمایه‌گذاری کنند که بیشترین امکان اتفاق افتادن را داشته باشد. یکی از این ابزارها که شاید به کمک دلال‌ها بیاید، استفاده از مدل‌های ریاضی است.



البته اغلب فقط از الگوی ریاضیاتی برای تصمیم‌گیری استفاده نمی‌شود. بلکه یک متخصص بررسی احتمالات، سایر حالت‌ها را با استفاده از مدل بررسی می‌کند تا شاید بتواند اطلاعات بیشتری به دست بیاورد. برای مثال یک مدل معمولی ممکن است فقط روی نتایج بازی‌های اخیر تیم و جایگاه تیم در لیگ حساب کند. اما متخصص بررسی احتمالات،‌ اطلاعات دیگر مانند مجروح شدن یک بازیکن مهم را هم در نظر می‌گیرد.



در سمت دیگر بازار، سرمایه‌گذارها قرار دارند. شرکت‌های متخصص اغلب برای مشتریان خود سرویس‌هایی برای مشاوره در مورد سرمایه‌گذاری فراهم می‌کنند. جارووک مشاور سرمایه‌گذاری در یک شرکت سرمایه‌پذیر است. وی متخصص بازی‌های لهستان است و هر وقت بین پیش‌بینی‌های خود و دلال‌ها اختلافی می‌بیند، می‌تواند تصمیم بگیرد که آیا این اختلاف در حدی هست که رویش سرمایه‌گذاری بشود یا نه.



با توجه به تعداد زیاد متخصصین و مشاورین سرمایه‌گذاری در شرکت‌های مختلف و البته تعداد فراوان این گونه شرکت‌ها، واضح است که احتمال ضرر در این بازار نیز بسیار بالاست.



این در حالی است که در مقایسه با سایر بازی‌های ورزشی، پیش‌بینی نتیجه یک مسابقه فوتبال بسیار دشوارتر است. بسیاری متخصصین بر این باورند که همین دشواری پیش‌بینی، یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت بازی‌ فوتبال است، چون تماشاچی هیچ‌وقت واقعا نمی‌داند که نتیجه بازی چه خواهد شد.



همین عدم اطمینان، بسیاری متخصصین را بر آن داشته که ساعت‌های بی‌شماری را صرف بررسی هر احتمالی در این بازی‌ها کنند. با وجود این همه عدم اطمینان و این همه ناکامی در پیش‌بینی نتیجه که جام‌‌جهانی آن را در اوج خود به نمایش می‌گذارد، چه‌طور می‌توان نتیجه یک بازی فوتبال را پیش‌بینی کرد؟



شیوه‌های پیش‌بینی

برای پیش‌بینی نتیجه یک بازی فوتبال دو رویکرد وجود دارد. یکی این‌که فقط یکی از سه حالت برد،‌ باخت یا تساوی انتخاب شود. البته برد از تساوی و تساوی از باخت بهتر است. مدل انتخابی در این حالت، رگرسیون معمولی است. نتیجه این مدل پیش‌بینی احتمال برد،‌ باخت یا تساوی خواهد بود.



در این مدل احتمال هر یک از سه حالت نتیجه بازی بررسی می‌شود. برای این منظور باید از اطلاعات هر دو تیم استفاده کرد. برای مثال، اگر تیمی سه بازی آخر خود را برده باشد، در برابر تیمی که سه بازی آخر خود را باخته باشد، احتمال خیلی بیشتری دارد که این بازی را هم ببرد. به همین ترتیب، تیمی که در رده‌بندی‌ها جایگاه بالاتری دارد،‌ شانس بیشتری برای برد بازی دارد. قاعدتا با تغییر بخش‌های مختلف اطلاعات موجود برای هر تیم، احتمال برد آن تیم هم تغییر می‌کند. در مدل‌های آماری، پارامترهایی را که در تصمیم‌گیری نقش اساسی دارند، طوری تخمین زده می‌زنند که به بهترین نحو ممکن رویدادهای پیشین را توضیح بدهند.



رویکرد دوم‌ بر خلاف رویکرد قبلی، غیرمستقیم است و تحلیل‌گر به طور دقیق نتیجه را پیش‌بینی می‌کند. در این مدل تحلیل‌گر به طور دقیق احتمال گل زدن هر تیم را بررسی می‌کند. سپس بر اساس مجموع نتایج به دست آمده از این پیش‌بینی، برد، باخت یا تساوی را پیش‌بینی می‌کند.



مدل‌سازی جام 2010

شواهد نشان می‌دهند که در نهایت، چندان تفاوتی نمی‌کند که از کدام رویکرد استفاده شده باشد. اما دکتر یان مک‌هیل، استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه سلفورد با ارایه مدلی از نوع اول برای جام‌جهانی امسال، برندگان و بازندگان نهایی را پیش‌بینی کرده است.







این مدل بر اساس نه‌هزار بازی بین‌المللی در طول هشت سال گذشته و شبیه‌سازی یکصدهزار بازی تهیه شده و اطلاعات و تاثیر آن‌ها بر احتمال برد یک تیم در یک بازی به قرار زیر است:



محل بازی: در خانه، دور از خانه یا هیچ‌کدام. دراغلب موارد، احتمال بیشتری دارد که یک تیم در خانه خود برنده شود.



فاصله محل بازی با شهر اصلی: هر چه تیم مسافت کمتری را برای بازی طی کرده باشد،‌ احتمال بیشتری دارد که برنده شود. در این مورد، هم طرفداران و هم خود تیم سهم دارند.



تفاوت رده‌بندی جهانی دو تیم: تیمی که در رده بالاتر قرار دارد، اغلب شانس بیشتری هم برای برد دارد.



تغییر جایگاه تیم در رده‌بندی جهانی طی 12 ماه گذشته: تیمی که در این 12 ماه رشد داشته و به جایگاه بالاتر ارتقا یافته،‌ شانس برد بیشتری نسبت به حریف دارد.



نوع بازی: بازی‌ها را می‌توان به 4 دسته مسابقات مهم مانند بازی‌های جام جهانی یا جام کنفدراسیون،‌ بازی‌های متوسط مانند دیگر بازی‌هایی که فیفا برگزار می‌کند، بازی‌های رده‌بندی و بازی‌های دوستانه تقسیم کرد. تیم‌های برتر اغلب بازی‌های مهم‌تر را جدی‌تر می‌گیرند.



نتایج بازی‌های قبلی تیم: برای هر تیم نتایج 8 بازی اخیر در نظر گرفته می‌شود، چراکه میانگین بازی‌های ملی هر تیم در طول 12 ماه اغلب 8 بازی است. علاوه بر نتیجه بازی، رده‌بندی تیم‌های حریف در زمان بازی هم برای پیش‌بینی اهمیت دارد.



برد 1 بر 0 تیم رده 200 در برابر تیم رده 4، مسلما نشان‌دهنده عملکرد بسیار بهتر آن تیم در مقایسه با همین نتیجه در بازی مقابل تیم رده 198 خواهد بود. در نتیجه، امتیاز به دست آمده از بازی‌های قبلی حتما باید با در نظر گرفتن قدرت حریف بررسی شود. در واقع بررسی نتایج بازی‌های قبلی هر تیم فرمول خاصی دارد که میزان عملکرد را به دست می‌دهد.



میزان عملکرد از 1- تا 1+‌ متغیر است. 1- نشان دهنده بدترین عملکرد ممکن (مثلا شکست بالاترین تیم رده‌بندی در برابر پایین‌ترین تیم رده‌بندی) و 1+‌ نشانگر بالاترین عملکرد ( برد تیمی که در پایین‌ترین رده‌بندی قرار دارد در برابر تیم اول رده‌بندی) است. توجه داشته باشید که پایین‌ترین رده‌بندی 204 است.



بدین ترتیب، این مدل یکی از سه حالت برد، باخت یا تساوی را پیش‌بینی می‌کند. افرادی هم که برای سرمایه‌گذاری‌ روی بازی‌ها مشاوره می‌دهند، از چنین مدل‌هایی استفاده می‌کنند و بر اساس آن، نتیجه یک بازی را پیش‌بینی می‌کنند.



بنابراین برای پیش‌بینی این که کدام تیم قهرمان جام‌جهانی فوتبال خواهد شد،‌ باید نتیجه یک سری بازی به دنبال هم پیش‌بینی بشود. جام جهانی با 8 گروه چهار تیمی آغاز می‌شود که هر دو تیم یک بار با هم بازی می‌کنند و دو تیم اول هر گروه به مرحله حذفی می‌روند.



از سوی دیگر، حتی ساختار این بازی‌ها هم روی پیش‌بینی نتیجه تاثیرگذار است. برای مثال، در جام‌‌جهانی امسال، احتمال خیلی زیادی وجود دارد که دو تیم پرتغال و برزیل از گروه جی بالا بیایند. همچنین در گروه اچ، اسپانیا بیشترین شانس را برای سرگروه شدن دارد. در اولین دور مرحله حذفی، برنده گروه جی باید با برنده گروه اچ مسابقه بدهد. بنابراین اسپانیا بازی سختی را در دور اول مرحله حذفی خواهد داشت. حالا همین روند را در گروه‌های دیگر ببینید.



فرانسه بیشترین شانس را در گروه آ دارد و به احتمال خیلی زیاد در برابر برنده احتمالی گروه بی یعنی آرژانتین قرار خواهد گرفت. به نظر می‌رسد که به این ترتیب، فرانسه و آرژانتین در دور حذفی نسبت به اسپانیا، پرتغال و برزیل بازی‌های ساده‌تری را در پیش رو خواهند داشت.




کاملا مشخص است که پیش‌بینی تیم قهرمان جام‌جهانی، تنها انتخاب بهترین یا قوی‌ترین تیم نیست. باید تاثیر ساختار جدول‌های بازی‌ها را هم در نظر گرفت. با این حال، هم‌چنان برزیل و اسپانیا بر اساس تعداد بردهایی که داشته‌اند، در بین سایر تیم‌ها مقام اول و دوم را دارند. تعداد بردهای قبلی به راحتی می‌تواند یکی از فاکتورهای موثر در پیش‌بینی قهرمان باشد.



نتیجه وقتی جالب‌تر می‌شود که سری هم به رده‌بندی جهانی فیفا بزنیم. فرانسوی‌ها بیشترین ارتقا را داشته‌اند،‌ شاید چون همه قرعه‌کشی‌ها به نفعشان تمام شد! در حالی که پرتغال علی‌رغم این که تیم سوم دنیاست، در این رده‌بندی به رتبه نهم سقوط کرده است.



هرچند بسیاری از متخصصین و مشاورین سرمایه‌گذاری روی بازی‌ها، دو تیم فینالیست جام امسال را برزیل و اسپانیا می‌دانند، اما هستند کارشناسانی که بخت فرانسه را بیشتر می‌دانند. به هر حال، مدلی که در بالا توضیح داده شد، پیش‌بینی می‌کند که در نهایت، اسپانیا جام جهانی 2010 را تصاحب خواهد کرد. اما برای آن که درستی یا نادرستی این مدل مشخص شود، کافی است تا روز دیدار فینال صبر کنید